Technologická inovácia – Všeobecná zdravotná poisťovňa zavádza biodynamický podpis

VšZP pokračuje v zlepšovaní proklientskeho servisu a do praxe zavádza biodynamický podpis, ktorý poistencom umožňuje podať prihlášku online bez nutnosti navštíviť pobočku alebo zabezpečovať jej podpis cez kuriéra. Ide o nástroj, ktorý zvyšuje komfort klientov, uľahčuje a urýchľuje ich komunikáciu s poisťovňou a je ďalším krokom v snahe stať sa paperless spoločnosťou.

Biodynamický podpis je rýchly, moderný a bezpečný podpis na diaľku, ktorý funguje na mobile, tablete aj na laptope s dotykovou obrazovkou. Ide o bezpečnú metódu podpisu elektronických dokumentov digitálnym perom alebo prstom na displeji zariadenia. Umožňuje podpisovanie elektronických písomností vo formáte PDF. Poistenec tak už kvôli prihláške nemusí navštíviť pobočku, nemusí si ju ani tlačiť a posielať klasickou poštou alebo riešiť jej podpis cez kuriéra. Výrazne sa tak zjednoduší a urýchli aj práca zamestnancov VšZP pri vybavovaní potrieb klientov. Významný je aj ekologický aspekt tohto nástroja, keďže prispieva k zníženiu spotreby papiera.

„VšZP sa neustále snaží o to, aby ponúkané služby pre našich poistencov boli užitočné a efektívne. Biodynamický podpis je prirodzenou súčasťou prebiehajúcej digitalizácie najväčšej zdravotnej poisťovne. Veríme, že postupne budeme prinášať aj ďalšie moderné nástroje a funkcionality, ktoré našim klientom, platiteľom a poskytovateľom zdravotnej starostlivosti uľahčia život a starostlivosť o  zdravie,“ hovorí generálny riaditeľ VšZP Richard Strapko.

Zdroj: TASR

Foto: Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s., fotolia.com

 

Využívanie elektronického podpisu na vlastnom elektronickom zariadení je jednoduché a intuitívne. Po vyplnení osobných údajov na mobile alebo na tablete si klient zvolí možnosť, ako chce prihlášku podpísať. Jednou z nich je už aj biodynamický podpis. Ak sa preň rozhodne, potom stačí už len kliknúť na políčko s podpisom, čím sa aktivuje. Ak poistenec žiadosť vyplní na počítači, ktorý nepodporuje túto funkcionalitu, k dispozícii mu bude QR kód. Po jeho načítaní telefónom sa dokument zobrazí na displeji telefónu a poistencovi umožní dokončiť verifikáciu príslušnej žiadosti svojim elektronickým podpisom.