ÚDZS riešil v roku 2017 vyše 1780 podaní na zdravotnú starostlivosť

Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) dostal aj vlani stovky podnetov na poskytovanie zdravotnej starostlivosti. Celkovo ich riešil 2449, vlani dostal 1749 podaní, zvyšné boli nedoriešené prípady z predchádzajúceho roku.

Úrad vlani ukončil 1781 podaní, ako opodstatnené vyhodnotil 175 z nich, 356 prípadov postúpil vecne príslušným orgánom, vyplýva zo správy ÚDZS. Najčastejšie našiel pochybenia v špecializačnom odbore vnútorné lekárstvo (19,55 percenta), chirurgia (9,94 percenta) a všeobecné lekárstvo pre dospelých (8,65 percenta). Poskytovatelia zdravotnej starostlivosti dostali vlani pre chyby celkovo 120 finančných sankcií vo výške 136.850 eur.

Najviac podaní sa týkalo predovšetkým nespokojnosti s postupom pri liečbe (54,62 percenta) a úmrtia v súvislosti s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou (23,89 percenta).

Každý pacient, ktorý sa domnieva, že mu nebola správne poskytnutá zdravotná starostlivosť, teda ak si myslí, že lekár nepostupoval správne, má výhrady k liečbe, stanoveniu diagnózy, pretrvávajú u neho zdravotné ťažkosti a podobne, má právo obrátiť sa na ÚDZS. Ten v rámci svojej kompetencie prešetruje, či bola starostlivosť poskytnutá správne v zmysle zákona.

Zdroj: TASR
Foto: fotolia.com