Vážení poskytovatelia zdravotnej starostlivosti,
radi by sme Vás upozornili na niektoré všeobecné skutočnosti týkajúce sa elektronických receptov a poukazov vystavených pred koncom roka 2018 tým poistencom, ktorí menia zdravotnú poisťovňu od 1.1.2019.
Vzhľadom na aktuálne možnosti služby eRecept po 1.1.2019 nebude možné vydať recept a opakovaný recept vystavený elektronicky do 31.12.2018 nášmu poistencovi, ktorý sa od nového roku prepoistil do inej zdravotnej poisťovne. Pôjde napríklad o situácie, kedy elektronický recept/poukaz bol pred koncom roka 2018 vystavený pacientovi-poistencovi Unionu, ten sa od 1.1.2019 prepoistil do inej zdravotnej poisťovne, a bude si chcieť vybrať recept po 1.1.2019. Rovnako to platí aj pri opačných situáciách, kedy sa poistenec prepoistil do Unionu z inej zdravotnej poisťovne.
V súčasnosti je pri poistencoch, ktorým budete pred koncom roka 2018 vystavovať elektronické eRecepty a poukazy a o ktorých viete, že menia zdravotnú poisťovňu od 1.1.2019, dôležité:
– odporučiť pacientovi, aby si recept alebo poukaz vybral pred koncom roka 2018,
– vytlačiť prípadne aj papierový recept; takýto recept lekáreň vie nahrať do svojho informačného systému a vydať aj pri zmene zdravotnej poisťovne,
– pri opakovanom recepte nie je možné riešiť to vystavením papierového receptu; v takomto prípade je pri pacientovi so zmenou zdravotnej poisťovne potrebné vystaviť opakovaný recept nanovo,
– o uvedených skutočnostiach sme informovali aj dodávateľov vašich informačných systémov.
Autor: Union zdravotná poisťovňa, a.s.
Foto: fotolia.com