V dôsledku posledných prijatých opatrení niektorí klienti cestoviek žiadajú o zmenu termínu, destinácie, ale aj o zrušenie zájazdu

V dôsledku posledných prijatých opatrení niektorí klienti cestoviek žiadajú o zmenu termínu, destinácie, ale aj o zrušenie zájazdu. Opatrenia sa dotkli najmä klientov, ktorí si naplánovali dovolenku a teraz musia počítať aj s dňami navyše v karanténe.

Aktuálne opatrenia podľa prezidenta SACKA Petra Berkesa jednoznačne zvýhodňujú cestovanie a najmä návrat bez povinnej karantény už zaočkovaných klientov, a to v rámci celého sveta. „Dá sa povedať, že určitú výhodu oproti pôvodnému cestovnému semaforu získali aj nezaočkovaní cestujúci do väčšiny destinácií mimo EÚ, kde pri návrate je povinná karanténa namiesto 8, respektíve 14 dní už iba 5 dní a následný PCR test,“ dodal.

Cestovné kancelárie však v zmysle odporúčaní cestovného semafora upriamili pozornosť smerom k „zeleným“ krajinám a väčšina klientov si zájazd zakúpila práve do týchto destinácií.

Klienti podľa neho o svoje peniaze neprídu: ak nastane situácia, že cestovná kancelária nebude schopná zabezpečiť služby uvedené v zmluve o zájazde, klientom najneskôr do 14. septembra vráti späť všetky peniaze. Ak sa zájazd uskutoční, bude môcť klient postupovať v zmysle všeobecných zmluvných podmienok každej cestovnej kancelárie zvlášť.

Upozornil, že problém hlásia aj cestovné kancelárie, ktoré privážajú na Slovensko zahraničnú klientelu. „Len zo susednej Českej republiky rušia pobyty tisícky klientov,“ poznamenal.

Zdroj: TASR, dennike.sk

Foto: TASR